Erasmus+

15:51:00



Ahoj,
tohle je asi poslední článek, kde vám budu psát věci spojené s Erasmem. Tak pojďme na to.

Tady jsou články z Itálie:

Můj obor (lab.asistent) dostal poprvé možnost jet někam s Erasmem. Měli jsme na výběr několik zemí, ale jelikož je má spolubydlící Italka, zvolily jsme Itálii. Po určitou dobu jsme mohli chodit na přípravné kurzy, kde se procvičovala angličtina a byly tam také nějaké základy z italštiny. Abych pravdu řekla, na kurzu jsem nebyla ani jednou. Nějaké minimum jsem se naučila doma a v angličtině dělali to, co v hodinách = docela ztráta času(dle mého).

Erasmus nám platil cestu Brno - Florencie, Florencie - Brno, "šalinkartu", jídlo, ubytování, praxi, kurzy.

Do Itálie jsme jeli autobusem a to se společností RegioJet. Obě cesty byly večer. Z Brna jsme vyjížděli kolem 9. Chvilku po 10 hodině (ráno) jsme přijeli do Florencie, kde na nás čekala "delegátka". Jako první jsme šli do hotelu, kde nám podepisovali smlouvy a měli jsme tam "Welcome lunch". Poté jsme získali informace o práci, jelikož se jednalo o praxi místo v ČR. Po rozdání informací jsme se šli mrknout na místo, kde jsme měli večeře a o víkendu i obědy. Pak se jednotlivé skupinky odebraly ke svým bytům. Většina (10 lidí) bydlela v Citadelle, což je komplex bytů(apartmánů) nedaleko od hl. nádraží. Já jsem teda bydlela spolu s dalšími 3 holkami. Apartmán měl spojený obývák s kuchyní, kde se rozložil gauč a spali na něm dva lidé. Pak byla normálně koupelna a nakonec ložnice. V komplexu se daly půjčit kola a byla tam i pračka se sušičkou. Použití pračky a sušičky se platilo. Součástí všech pokojů byla klimatizace. Jeden z apartmánů, kde naše děcka bydlely, měl i velkou šatnu. Zrovna tento apartmán vypadal opravdu luxusněji, jelikož kuchyň byla ve stylu tmavého mramoru. Ach, jak jsem tam chtěla bydlet. Jo a taky byl v přízemí, což byl ten největší důvod, proč jsem tam chtělo bydlet. Přeci jenom 26kg kufr, je 26kf kufr.:D
S bydlením jsme žádné problémy neměly a byly jsme velmi spokojené.

Co se týče jídla. No, tak to jsme chodili do restaurace nedaleko od Santa Maria Novella. Zkoušela jsem najít naši restauraci, ale bohužel. Každopádně celý měsíc jsme měli na výběr z 8 jídel (ty se neměnily) + denní nabídka a někdy pizza. Jako tohle mi určitě vadilo. Nikdo z nás všech 8 jídel nejedl, protože mu vždy něco nechutnalo a po chvíli vám z toho začne "hrabat", takže my jsme se pak zeptali jestli by nám nemohli dát jen brambory. Jo a na tomhle jsme ujížděli poslední dva týdny. Jinak si nemáme na co stěžovat. Vždy na nás byli milí a snažili se nám vyhovět. Byli opravdu skvělí.
V týdnu, kdy jsem dojížděla na praxi, tak jsem jedla v baru - Bar Castelpulci. Tady jsme si vybíraly ze 4 jídel, která se obměňovala. A k obědu platilo i kafé. Opět naprosto skvělí lidé a ještě lepší croissanty, kterým se tam říká jinak a já už nevím jak. Sváča a přibírání bylo zaručeno.:D
Snídaně si každý kupoval podle svého uvážení. To jsme dostali předplacenou kartu do obchodu, kam jsme chodili. S penězi na kartě se dalo vystačit, ale dle mého by 10 euro navíc neuškodilo. Ale ne, dělám si srandu. Kupovali jsme si i ovoce a zeleninu, takže peníze byly dostačující.

Praxe...
Jako laborant jsem byla v Istituto Zooprofilattico Sperimentale del Lazio e della Toscana (jó, je to fakt dlouhý název a opisovat ho mě děsně "bavilo"), což je laboratoř ve Scandicci nedaleko Florencie. Když jsme tam přišly, tak nás se spolubydlící rozdělily a jedna šla do Laboratoře BSE, čemuž se u nás jednoduše říká Nemoc šílených krav a druhá šla do chemické laboratoře, kterou bych přirovnala k nějaké chemii potravin. Strašně ráda bych se tady vypsala z toho všeho, ale myslím, že nemůžu, takže bohužel. Každopádně byl to neskutečný zážitek, ke kterému bych v ČR určitě nepřišla. To, co mi dala tahle praxe bylo neskutečné. Vždycky to úžasné nebylo. První dny jsem byla neskutečně naštvaná, ale postupem času se to zlepšilo - hlavně s přestupem na jiné oddělení.
Tahle praxe mě "nakopla" k tomu, abych zůstala u toho, co dělám a nepřešla na něco humanitního. I když člověk nikdy neví.

Doprava...
Tak to je kapitola sama o sobě. Pokud jste četli článek Completo, víte, o čem mluvím. Šaliny tam jezdí každé 3 minuty, takže se nemusíte bát, že byste nestíhali, ale pokud potřebujete jet autobusem, rozhodně si hlídejte čas. Autobusy tam totiž tak často nejezdí a na nějaký jízdní řád se vůbec nehledí, takže na to pozor. :)
Pokud náhodou jezdíte v ČR bez jízdenek, tady bych to neriskovala. Uznávám, že mě kontrolovali asi jenom 5x, ale i tak jsem tam měla víc štěstí na revizory než v ČR. Další věcí je, že tam rozdávali docela vysoké pokuty. Nestojí to za to. Navíc... jste v jiné zemi s jiným jazykem. Ne každý umí dobře anglicky.

Jazyk...
Z mých vlastních zkušeností vám doporučuji, abyste aspoň nějaké základy Italštiny měli. Víte, co... nějaké ty základní fráze a tak. + nějaký ten slovníček na cesty. Může se vám to hodit. Věřte mi, že drtivá většina konverzací s Italy vypadala vážně komicky a mluvili jsme spolu "rukama, nohama".
Jo a mapu taky s sebou.

Tak to je snad vše. Kdybyste měli nějaké dotazy, nebo vás něco zajímalo, ráda vám na vaše dotazy odpovím. Popřípadě bych sepsala další článek. Podle mě není na škodu být informován.
Také vám chci říct, že pokud dostanete tuto možnost, využijte ji. Chyťte si ji a nepusťte. Je to něco, na co nezapomenete. Poznáte novou kulturu, lidi a bude mít co vyprávět.  Využijte těchto šancí. Především, když dostanete vše zaplaceno.:)

Krásný zbytek dne a užívejte si prázdniny.
Simbda.

You Might Also Like

7 komentářů

  1. Wow, super článek :) to musela být opravdu skvělá zkušenost, hned bych jela taky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju a opravdu byla.:) Třeba se někdy poštěstí.:)

      Vymazat
  2. aha, tak už chápu tvé konexe s Itálii! :D Konečně jsem měla čas zabrousit k tobě pořádně a něco si pročíst. Pěkný, samozřejmě to vše znám, jak to popisuješ, vše je každodenní italská "tvrdá" realita :D To muselo být krásné v okolí Florencie! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano, ano :D děsně mě mrzí, že jsem tvůj blog neobjevila před Itálií - mohlo by to být ještě zajímavější :)

      Vymazat
  3. Tu praxi ti strašně závidím, určitě ti to dá hodně do budoucna a hodně ti to nakopne životopis :)

    OdpovědětVymazat

Jste hodní, že jste si udělali čas na můj příspěvek a okomentovali ho.